Sopes de lletres del Museu

Encara que ja s’ha acabat el joc que us hem anat proposant durant aquest confinament, el “Sabies que…?”, seguim oferint-vos un passatemps dels de tota la vida: la sopa de lletres.  Una forma entretinguda de redescobrir aspectes interessants de la història i el patrimoni de la ciutat.

Aquí podeu descarregar-vos totes les sopes que us hem anat proposant amb les seves respostes.

ALCALDES DE BADALONA

Avui és el darrer divendres de juny. I amb el mes acabem un altre dels entreteniments que us hem estat proposant, periòdicament, al llarg del confinament: la sopa de lletres.?

La d’avui us convida a recuperar els noms de 10 ALCALDES DE BADALONA dels segles XIX i XX. Sou capaços de trobar-los?

CONCEPTES ARQUEOLÒGICS

Bon divendres! Ja sabeu que avui, i durant tot el cap de setmana, estem celebrant les Jornades Europees de l’Arqueologia, per això la nostra sopa d’avui la volem dedicar a aquesta ciència.

Podríeu trobar DEU CONCEPTES relacionats amb una excavació arqueològica en aquesta sopa? ?

Descarregar sopa: shorturl.at/adeoQ

Descarregar solucions: shorturl.at/hCGX2

ACTRIUS I ACTORS DE BADALONA

Bon dia! La nostra sopa del divendres d’avui la volem dedicar a una professió amb molt de glamur, la d’actriu i actor.

Ja sabeu que la nostra ciutat té un planter impressionant de professionals dedicats a l’actuació, tant en el món del cinema com en el del teatre, però en aquest festival de lletres enrevessades només hi hem pogut amagar 10 COGNOMS D’ACTRIUS I ACTORS BADALONINS, una petita mostra de la importància que aquest art ha tingut -i té- a la nostra ciutat.

Sou capaços de trobar-los?

Descarregar sopa de lletres: http://ves.cat/euM4

Descarregar solucions: http://ves.cat/euQy

Bon cap de setmana!

#QuizMuseubdn #Divendressopa #TornemalsMuseus #vinealMuseu

INDÚSTRIES DE BADALONA

Tots sabeu l’important paper que va jugar la nostra ciutat durant la industrialització. En el terme de Badalona hi havia un gran nombre d’indústries, de tots els rams i especialitats.

Sabríeu trobar el nom de 12 d’aquestes fàbriques en aquesta sopa de lletres?

ANISSOS DE BADALONA

Us proposem que poseu a prova els vostres coneixements sobre una de les indústries més destacades de la Badalona de principis del segle XX: la dels licors i anisats.

Sabríeu trobar en aquest garbuix 10 MARQUES D’ANÍS fabricades a Badalona?

EL DÉU BACUS

Ja sabeu que BACUS és el déu del vi, del teatre i de la fecunditat, una divinitat estretament relacionada amb la ciutat romana de Baetulo (actual Badalona) que, a més de disposar d’un teatre, tenia la principal font de riquesa en el conreu de la vinya i la producció i comercialització del vi.

Avui us proposem redescobrir a Bacus localitzant en aquest garbuix de lletres el NOM DE 10 PERSONATGES que estan relacionats amb la vida i els mites bàquics. Us hi atreviu?

CINEMES DE BADALONA

Avui us proposem trobar el nom de 10 sales de cinema de la nostra sopa de lletres del divendres.

MASIES BADALONINES DESAPAREGUDES

Podeu localitzar 10 noms de masies badalonines desaparegudes?

PARTS DE LA CASA ROMANA

Sabríeu trobar els 10 espais d’una casa romana en aquesta sopa?

DÉUS ROMANS

Sou capaços de trobar els noms dels déus romans que s’amaguen en aquestes paraules encreuades?

Descarregar les paraules encreuades

CARRERS DE BADALONA

Busca els 10 noms dels carrers de Badalona que apareixen en aquestes fotografies procedents de l’Arxiu d’Imatges del Museu de Badalona.

CARICATURES DE JAUME PASSARELL

Trobeu el COGNOM dels DEU PERSONATGES que apareixen en aquestes caricatures realitzades pel dibuixant badaloní Jaume Passarell (1889-1975).

BOTIGUES DE BADALONA

Enmig d’aquest maremàgnum de lletres s’amaguen 10 noms de comerços històrics de Badalona, els podeu trobar?