Secció Fotogràfica del Museu de Badalona. Lectures fotogràfiques de cinquanta anys enrere

Els primers anys de funcionament del Museu de Badalona, la institució fou, també, l’espai d’acollida de grups i entitats de l’àmbit cultural badaloní, que projectaven la seva activitat cap a una població mancada de serveis culturals de tota mena.

Una d’aquelles entitats fou la Secció Fotogràfica. Creada el 4 d’abril de 1965 de la mà de 87 socis fundadors, amb una primera junta directiva encapçalada per dos destacats fotògrafs badalonins, Francesc Josa i Carles Nyssen, com a president i vicepresident, aquest grup de badalonins apassionats per la fotografia disposava d’un petit despatx situat al tercer pis del Museu. Tenien també una planta per a sala d’actes, punt de trobada dels socis, i espai d’exposició i de projecció de les obres fotogràfiques.

La Secció Fotogràfica va tenir un creixement molt important no tan sols en el nombre de socis, sinó també en les activitats programades, i es va fer un nom en el món de la fotografia de l’Estat espanyol. Així, va convocar alguns concursos d’àmbit estatal en la modalitat de blanc i negre i també en transparències de color i, a més, acollí exposicions dels premis Negtor, les biennals de fotografia, entre altres.

En acabar la seva activitat a inicis dels vuitanta, algunes fotografies -molt poques- van quedar al Museu. Aquest àlbum en presenta algunes de les més significatives pel contingut icònic, però sobretot pel llenguatge fotogràfic i la lectura de la imatge que presenten, fruit d’un desenvolupament tècnic i una manera de treballar amb la imatge propis de fa una cinquantena d’anys.

Veure l’àlbum

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!