Restauració del retaule de Sant Sebastià (inv. MB 18975)

La conservadora-restauradora especialitzada en pintura, Rosa Marina Ruiz, ha portat a terme la restauració del retaule de Sant Sebastià de l’antic monestir de Sant Jeroni de la Murtra, adquirit pel Museu de Badalona a l’octubre de 2021. Ha estat una feina acurada i minuciosa que s’ha allargat durant dos mesos d’intens treball.

L’actuació ha consistit, primer de tot, en un estudi exhaustiu de l’obra i l’anàlisi per conèixer-ne la tècnica i els materials emprats per l’artista. Seguidament s’ha procedit a la neteja superficial i a la fixació de la capes de preparació pictòrica i daurat, així com a la reintegració d’algunes llacunes. També s’ha fet una neteja del revers de la peça i s’ha procedit a la desinsecció de la fusta.

Aquesta actuació, el detall de la qual es publicarà en un article de la revista Carrer dels Arbres que edita el Museu, consolida i assegura la conservació de la peça en les millors condicions per als anys futurs.

Esperem poder-la tornar a mostrar ben aviat i que tots en puguem gaudir.