Recuperació d’un plafó del ceramista Cuní

En els darrers dies s’ha enderrocat un edifici situat al carrer dels Arbres que tenia un mural de Cuní (Eduardo Alonso Cuní), ceramista nascut a Mollet del Vallès l’any 1927.

La bona disposició de l’arquitecta i de l’encarregat de l’enderroc ha permès al Museu recuperar algunes peces dels plafons de gres que componien la façana, així com fragments de la part amb més volum del conjunt.

La donació al Museu per part de Jordi Ballesteros de la peça amb la signatura de l’autor que ja havia estat recollida per ell, permetrà de completar el conjunt recollit.

Aquestes peces seran incorporades al fons del Museu, que procedirà a la seva documentació i catalogació i les mantindrà en les condicions de seguretat i conservació que en garanteixin la preservació.

Al mateix temps que aquest plafó, també s’ha pogut conservar un fragment de la barana del balcó de la casa de la cantonada del carrer dels Arbres/avinguda Martí Pujol, una casa d’època modernista obra de l’arquitecte de Badalona, Joan Amigó.