Presentació del projecte de l’escultura dedicada a l’alcalde Xifré

Dissabte dia 1 d’abril, a les 10,30 h del matí, es presentarà a la sala d’actes del Museu el projecte de l’escultura dedicada a l’alcalde Frederic Xifré, que el Museu de Badalona encarregarà a l’escultor Pere Coll, conegut com a Perecoll.

Perecoll, nascut a Mataró el 1948, és un artista polifacètic que ha conreat la pintura, l’orfebreria i l’escultura i que ha obtingut ressò internacional. És autor de diverses escultures públiques, sobretot a Mataró, on una de les seves obres, titulada La cadira de l’alcalde, està dedicada a Josep Abril Argemí, alcalde republicà d’aquella ciutat, que fou afusellat pel franquisme.

Aquest fet també es va donar a Badalona, on Frederic Xifré i Masferrer, alcalde en el moment d’esclatar la Guerra Civil, va ser afusellat pels franquistes en acabar el conflicte bèl·lic, concretament el 15 de febrer de 1940.

La iniciativa de dedicar una escultura a l’alcalde Xifré parteix d’una moció presentada al ple municipal, en data 31 de gener de 2017 per l’Associació Cultural Alcalde Xifré, en defensa de la seva memòria.

Al llarg de l’acte de presentació, Perecoll explicarà la ubicació i les característiques del projecte que té previst portar a terme per tal de retre homenatge a la figura de l’alcalde Xifré i conservar-ne la memòria.