Per què es restauren peces?

Una de les funcions bàsiques que tenen assignada els Museus és la conservació de les peces inventariades per tal que puguin ser estudiades, comunicades i, alhora, conservades a fi que arribin a les generacions futures com a testimonis d’una activitat del seu passat o com a part de la seva cultura.

Us mostrem les fotografies d’un fogó de gasolina de la marca Volcan, de la casa Padrós y Soler Ltda., de Badalona. Aquest fogó, fabricat a partir de 1945, va ser restaurat durant l’any 2017 per alumnes d’ECORE, una escola de conservació i restauració d’obres d’art amb la qual el Museu de Badalona té un conveni de col·laboració.

En aquest cas es tractava de fer un tractament de neteja i manteniment, ja que en l’anàlisi de l’estat previ a l’actuació, es va diagnosticar que tenia una bona capa de pols, brutícia superficial i taques d’òxid.

El procés va consistir, primer, a netejar les superfícies amb llana d’acer i llana de cotó, amb aplicació d’apòsits damunt taques concretes, i a fer una última neteja per retirar qualsevol resta de productes. Com a tractament final, es va posar una capa de protecció a les peces de ferro i una capa de vernís brillant a les d’altres metalls.

Tot plegat no tan sols serveix per recuperar el bon aspecte de la peça, en aquest cas el fogonet, sinó que també garanteix que, si es manté en les condicions adients d’humitat i temperatura i se li fa periòdicament una mínima neteja, pugui durar molts i molts anys en perfecte estat.

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!