L’artista i pedagoga Maria Niubó i Prats ingressa a la Galeria Virtual de Dones de la XML

El Museu se suma a la Galeria Virtual de Dones de la Xarxa de Museus Locals, i ho fa, aquest any, reivindicant i difonent la biografia i l’obra d’una artista i pedagoga badalonina, Maria Niubó i Prats.

Nascuda a Badalona l’any 1931, es va llicenciar en Belles Arts i des de l’any 1947 va participar en vàries exposicions col·lectives i va obtenir diversos reconeixements en concursos artístics.

El 1957 va ser membre fundadora de REM, un grup artístic innovador que va introduir i defensar l’art abstracte a la ciutat de Badalona.

Entre 1957 i 1960 va fer les pintures al fresc de l’altar major de l’església dels Pares Carmelites Descalços de Badalona, on es poden veure actualment.

Pedagoga de l’art, camp en el qual va portar a terme una tasca incansable, va exercir de professora en diferents centres. El 1968 va crear l’Obrador, un taller d’educació per l’art adreçat als infants, que va funcionar durant més d’onze anys. Va col·laborar amb el I Congrés Internacional sobre Didàctica de les Arts Plàstiques i va ser secretària d’organització d’INSEA (International Society Education Through Art).

El 1985 va reprendre l’activitat artística i, ja aleshores, va incorporar l’ús de la informàtica al procés creatiu. L’any 1996 va celebrar una exposició individual al Museu de Badalona. Maria Niubó va morir a Badalona l’any 2017.

Per a més informació sobre aquesta artista no deixeu de consultar la web: https://www.marianiubo.cat

Aquí podeu veure la galeria completa: https://bit.ly/GaleriaDones

Projecte de decoració mural de l’altar major de l’església dels Pares Carmelites Descalços de Badalona. Maria Niubó Prats | 1957-1958
Guaix, aquarel·la i tinta xinesa sobre paper | 60 x 84 cm. Núm. inv.18061. Museu de Badalona

Maria Niubó i Prats pintant els murals de l’església dels Pares Carmelites de Badalona. Foto: Família Niubó i Prats.

2 respostes
  1. fina niubo-prats
    fina niubo-prats says:

Moltes gràcies per la iniciativa. Crec que calia fer el reconeixement a la seva obra i que Badalona havia de conèixer.

Respon

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!