Josep Maria Jujol i Badalona

El 17 de setembre fa 140 anys del naixement de Josep Maria Jujol i Gibert (Tarragona 1879–Barcelona 1949). Arquitecte, dibuixant, dissenyador i pintor, és un dels referents del modernisme català, malgrat que no ha estat reconegut fins fa pocs anys.

Josep M. Jujol va tenir una relació important amb Badalona a través de la família Negre, propietària des del 1935 de la Torre Codina, un edifici monumental situat a Canyet, on l’any 1943 hi va dur a terme diverses intervencions: la restauració dels matacans, una adequació del pati de davant de la finca, la reixa d’una finestra, el llum de l’entrada, i la decoració del vestíbul, on va posar uns arrambadors de fusta i va decorar l’escala, que incorpora una escultura de l’arcàngel Gabriel, en record d’un fill de la família mort de jove.

Aquest arcàngel, que es conserva al Museu, està fet de guix i té les ales metàl·liques. Porta un filacteri a la mà esquerra, amb la inscripció Ave Maria Gratia Plena, i descansa en una peanya on es pot llegir Gabriel.

Arcàngel Gabriel - s.XX - Museu de Badalona

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!