Jordi Andreu Fresquet. In memoriam

Dijous passat va morir Jordi Andreu Fresquet, pintor i gravador conegut com a Andreu Fresquet, nascut a Badalona el 1940. Format a Llotja entre el 1955 i el 1962, va començar a exposar el 1959. L’any 1967 va viatjar a París per continuar-se formant, i allà va viure el Maig del 68, que el marcaria profundament. Va obtenir ressò internacional, sobretot als Estats Units, on va treballar especialment a l’estat de Florida, i també es pot trobar obra seva en museus d’Amèrica del Sud i, dins d’Europa, a Itàlia o al Museu d’Art Contemporani de Barcelona.

Tot i que es va establir a Barcelona, on tenia l’estudi al barri de Gràcia, no es va desvincular mai de Badalona, on havia nascut. En aquest sentit, destaca l’exposició individual que va celebrar al Museu de Badalona l’any 1987. Amb motiu d’aquesta col·laboració, el Museu li va adquirir l’autoretrat que reproduïm, una pintura que recorda l’estil de Francis Bacon, que va ser el seu artista de capçalera. A les col·leccions del Museu es conserven set obres fetes per ell, i també és autor de la portada del número 9 la revista Carrer dels Arbres (març de 1980). A més, en aquests moments, la família, a qui donem el condol, està estudiant fer donació al Museu d’una part de la seva obra, tal com ell hauria volgut. Gràcies per tot, Jordi Andreu Fresquet. Descansa en pau.

VEURE LA PORTADA NÚMERO 9 DEL CARRER DELS ARBRES

Jordi Andreu Fresquet. Autoretrat. 1987. Acrílic sobre paper. 80 x 60 cm. Inv. MB 2395