Incorporació als fons del Museu de l’assemblatge basat en el poema de Josep Gual, Paisatge de l’Ebre

El passat mes d’octubre, Antoni Gual Lloret va fer donació al Museu d’un conjunt d’obres artístiques de la col·lecció del seu pare, l’escriptor Josep Gual Lloberes (Badalona 1920-2005), la majoria dedicada pels autors.

Entre aquestes obres hi ha l’assemblatge Paisatge de l’Ebre, fet a partir del poema de Josep Gual que formava part de la seva primera obra publicada, La sal al coll, l’any 1964.

Aquest conjunt artístic, d’autor desconegut i emmarcat com si fos un quadre, té, a la part inferior dreta, una placa gravada amb el poema, a l’esquerra un plat de campanya que, a manera de menjar, té restes de carregadors de bales o granades rovellades i, a la part superior dreta, la resta rovellada de la sabata d’un soldat. Aquest elements els va recollir el mateix Josep Gual a la zona de la batalla de l’Ebre.

El poema va ser musicat per Teresa Rebull l’any 1969 i la peça va ser considerada per Manuel Vázquez Montalbán com “una de les cançons més emocionants i senzilles de la guerra civil”.

Una obra, doncs, molt significada que passa a formar part del patrimoni de béns mobles de la ciutat.

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!