El Museu es converteix en escenari de l’obra Agamèmnon de Teorema Teatre

El divendres 7 d’octubre, a les 20 h, el Museu acollirà l’obra Agamèmnon produïda per Teorema Teatre, a partir dels textos del poeta líric grec Iannis Ritsos.

L’obra narra el retorn d’Ifigènia a casa després de molts anys d’absència. La jove anirà a veure les estances abandonades dels seus difunts pares, el rei Agamèmnon i la reina Clitemnestra, on es va produir la gran tragèdia dels atrides. A les estances encara ressonen les presències: les paraules del pare i les poderoses mirades de la mare.

Ritsos recupera els personatges tràgics i, a través d’una profunda, poètica i compromesa visió personal, els fa encara més universals. Tenim, a escena, una lliçó d’humanitat on es despullen els defectes i les virtuts del militar, on podem copsar la vigència dels maltractats conceptes de sacrifici, victòria, èxit i vellesa. Deixeu-vos endur pels sentits.

En aquest espectacle trobareu els següents textos de Ritsos, traduïts per Joan Casas: Agamèmnon (Ἀγαμέμνων, 1970), El retorn d’Ifigènia (Η επιστροφή της Ιφιγένειας, 1972), Epitafi (Ἐπιτάφιος, 1936). El fragment d’Epitafi que sentireu ha estat traduït per Casas expressament per a aquesta producció.

Preu:
General: 20 €
Joves, jubilats i aturats: 15 €

Enllaç per a comprar entrades: https://www.entrapolis.com/entrades/agamnemnon/40371

Activitat gratuïta complementària a l’Espai Betúlia el dia 10 d’octubre a les 19h. Xerrada col·loqui amb l’equip artístic d’Agamèmnon, i el traductor de l’obra del grec, Joan Casas.

Fitxa artística:
Autor: Iannis Ritsos
Direcció i dramatúrgia: Gerard Bidegain i Figuerola
Traductor: Joan Casas Fuster
Intèrprets: Zúbel Arana Bernal, Oriol Genís i Vilà i Cristina Martí Ninot

Espai escènic i imatge: Rafa Haro Galera
Espai sonor: Zúbel Arana Bernal
Coreografia: Cristina Martí Ninot
Il·luminació, vestuari i caracterització: Alba Paituví Garcia
Ajudantia de direcció: Laia Gotsens
Assessoria lingüística: Rosa Victòria Grac
Producció executiva: Teorema Teatre
Vídeo i fotografia: Arnau Artigas

Coproducció de Teorema Teatre i el Festival LOLA

Agraïments: Ery Ritsou, Júlia Genís, Jordi Raventós, Ariadna Chillida, Carme Paltor, Marta Puig, Carles Reynés, Robert Jaumeandreu, Adesiara Editorial,, Taller Castells i Planas de Cardedeu, Tramateatre, Sala Atrium de Barcelona, El Teatret d’Esparreguera i Llibreria Finestres.

Durada: 1 hora
Amb el suport de l’Oficina de suport a la iniciativa Cultural