El fotògraf Josep Cortinas Suñol

Josep Cortinas Suñol va néixer a Badalona l’any 1908 i hi va morir el 1995. Aquest any, doncs, es compleix el 25è aniversari de la seva mort.

Mecànic d’ofici, cap a la meitat dels anys vint s’inicià en la fotografia, pràctica que no abandonaria mai, tot i no dedicar-s’hi professionalment. Va participar en nombrosos concursos i exposicions. Gran coneixedor de les tècniques fotogràfiques, exercí de mestre per a molts aficionats. També fou un dels fundadors de la Secció Fotogràfica del Museu (1969).

A partir de l’any 1981 va anar donant la seva obra al Museu de Badalona, on es conserva i es pot consultar. El fons de Josep Cortinas Suñol és el primer fons fotogràfic que va entrar a formar part dels fons del Museu i és amb el que s’inicia l’Arxiu d’Imatges.

11.000 positius en paper de mides diverses, 8.800 diapositives i 2.300 fulls amb negatius de 35mm (unes 83.000 imatges) són només el resum numèric d’un fons que recull bona part de l’activitat a la ciutat al llarg de la segona meitat del segle XX.

Aquest àlbum està dedicat a Josep Cortinas i mostra fotografies d’autor, fotografies marca Cortinas, segurament les més desconegudes de totes les que va fer!

Veure l’àlbum

El fotògraf Josep Cortinas Suñol