Dues peces badalonines a l’exposició L’home nu

El Museu de Badalona contribueix a la mostra L’home nu. Tot despullant els arquetips de la masculinitat que es pot veure al Museu d’Art de Cerdanyola, des del 21 de novembre fins al 5 d’abril del 2020, amb dues escultures ceràmiques procedents de la ciutat romana de Baetulo, que representen un hermafrodit i el déu Bacus.

L’exposició despulla l’home fugint de mites, idees i estereotips que, com a la dona, l’han empresonat i condicionat al llarg de la història. També vol qüestionar la visió binària del gènere, plantejant un concepte molt divers de les identitats, des d’un posicionament igualitari. Aquest recorregut pel nu masculí es fa a través de les col·leccions dels museus de la Xarxa de Museus Locals de la Diputació de Barcelona, que és qui produeix la mostra.