Cent anys de la mort de Joaquim Casas Costa

Tal dia com avui fa cent anys que moria Joaquim Casas Costa. Nascut el 1882, era impressor d’ofici i compartia amb el seu germà Josep –alcalde de Badalona diverses vegades- la gestió de la impremta que tenien a l’actual carrer de Francesc Layret. Aficionat al teatre, va començar a actuar a la cooperativa la Bienhechora, i a la societat Josep Mata, i es va convertir en un actor molt apreciat i amb personalitat pròpia.

El 1908 va fundar amb Josep Terradas, la companyia Terradas-Casas, que també va dirigir, i que assolí una gran popularitat fins al punt de sobreviure als dos actors. Les seves representacions es podien veure a diversos locals de Badalona -sobretot al teatre Zorrilla-, i també feien gires per pobles de Catalunya. Quan Enric Borràs i Margarida Xirgu venien a la ciutat per fer funcions benèfiques, actuaven amb aquesta companyia que durant molts anys proporcionà entreteniment a molts badalonins.

Representació de la companyia Terradas-Casas amb motiu del cinquantenari de la seva fundació. Francesc Domingo-MB-Arxiu Cuyas-1958