Celebreu la Castaween amb una màscara romana

La tardor és temps de Bacus, de verema i de vi, sobretot d’aquest vi dolç que tant de gust ens ve per acompanyar les castanyes i els panellets!

Aquest any us proposem romanitzar la vostra festa de la Castanyada –sigui quina sigui la versió que en celebreu- amb una careta que reprodueix la màscara teatral romana que decora una llàntia del segle I dC, que podeu veure exposada en el nostre Museu.

Encara que els romans no tenien cap festa concreta per a aquesta data, sí que en tenien de relacionades amb la tardor i amb el raïm, com les Meditrinalia (l’11 d’octubre), que era una celebració per tastar el most, verificant-ne la qualitat.

D’altra banda, Bacus era també el protector del teatre. Sabíeu que els actors d’època grega i romana portaven màscares per tal que el públic reconegués ràpidament el paper que representaven? En el nostre cas, es tracta d’una màscara tràgica que, de ben segur, feia patir molt els espectadors.

Hem fet una interpretació d’aquesta peça, guarnint-la amb aranyes i teranyines per tal que en pugueu gaudir durant aquest dies. Si us la poseu, segur que feu enveja als vostres amics, mentre els turmenteu amb alguna història ben tràgica… Però no us passeu de la ratlla!

DESCARREGAR LA MÀSCARA

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!