Aquest àlbum inclou fotografies del monestir de Sant Jeroni de la Murtra –que enguany celebra els 600 anys de la seva fundació- realitzades per Joaquim Font Cussó i alguns dels seus amics, a la dècada dels seixanta del segle XX.

Joaquim Font i Cussó (Badalona 1909-Santa Coloma de Gramenet 1988), historiador i arqueòleg, bon esportista i amb grans inquietuds culturals, fou un dels fundadors de l’Agrupació Excursionista de Badalona (1925). Portà a terme nombroses excavacions arqueològiques, entre les quals destaquen les realitzades entre els anys 1934 i 1936 a la zona del Clos de la Torre, on aparegueren les pollegueres de la porta d’entrada a la ciutat romana, la Tabula Hospitalis i la Venus. Després de la Guerra Civil es dedicà a la investigació històrica i se centrà sobretot en l’estudi del monestir de Sant Jeroni de la Murtra. Estudis que dóna a conèixer en diversos articles publicats en moltes revistes científiques i de divulgació.

El seu fons fotogràfic va ser donat al Museu en dos moments (1980 i 1989) pel seu germà Enric.

Sant Jeroni de la Murtra i Joaquim Font i Cussó