Tot i que ara ens sembli estrany, a Badalona no sempre s’ha celebrat la Fira del Llibre. Malgrat algun intent de final dels seixanta, no va ser fins als primers anys d’ajuntaments democràtics (en concret fins al 1980) que l’Ajuntament va començar a invitar els llibreters de la ciutat a fer-la. Aquesta activitat va tenir el suport del Servei de Biblioteques i de Llibreries de la Generalitat de Catalunya.

Ja aquell 1980 es bastí un programa d’activitats al voltant d’aquesta diada: ballada de danses catalanes per l’Esbart Badalona, teatre infantil de la Universitat Lliure de Teatre de Badalona, presentació de llibres a càrrec de Joaquim Carbó, signatura de llibres a càrrec de Rafael Alberti, Paco Candel, Pilarín Bayés, Víctor Mora etc., una avarada de globus i repartiment d’un pastis monumental entre els nois i noies.

En els dos anys següents, l’activitat es va repetir de forma força similar, i la Fira del Llibre de Badalona va prendre volada pròpia i es continua celebrant en l’actualitat.

Les fotografies d’aquest àlbum, del fons de l’Ajuntament de Badalona i del fons de Revista de Badalona, corresponen als tres primers anys.

Veure l’àlbum

Les primeres fires del llibre dels anys vuitanta. La Diada de Sant Jordi a Badalona