Fa més de cinquanta anys, els dies de la Festa Major -el 15, el 16 i el 17 d’agost-, eren jornades d’excepció, carregades d’activitats que transformaven la monotonia de l’estiu. Per a uns, joves i grans, l’atracció més especial eren els balls a l’envelat; per a d’altres, el guarniment del carrer i les estades i converses amb els veïns; també hi havia persones de tota edat que esperaven que es fes fosc per anar a la Rambla a veure els focs artificials i, encara altra gent, sobretot joves i menuts, no es volien moure de la fira d’atraccions que hi havia aquells dies a la platja. Anar als cavallitos, com molts en deien, significava un fet extraordinari que passava només aquells dies de l’any!

Aquest àlbum recull fotografies d’aquestes atraccions, que com es pot veure, poc van canviar malgrat el pas de les dècades.

I, si no en teniu prou amb aquestes fotografies, podeu acostar-vos al Museu on, entre el 14 de juliol i el 25 de setembre, trobareu l’exposició Estius a Badalona que inclou tot un apartat sobre la Festa Major.

Veure l’àlbum

Fira d’atraccions durant la Festa Major