Espai d’uns de 3.400 m que permet descobrir in situ la ciutat romana de Baetulo. La visita s’inicia a les termes de la ciutat, del primer quart del segle I aC, que conserven la totalitat de les estances que formaven el conjunt: la palestra, el frigidarium, el tepidarium i el caldarium.

La visita segueix sota l’actual plaça de Font i Cussó, zona que es trobava a l’entorn del fòrum de la ciutat romana. S’hi poden observar restes d’edificis d’habitatges amb botigues a la planta baixa, seguint la direcció d’un carrer menor, del qual s’ha conservat la claveguera. Després, la traça de l’ampli decumanus maximus passa pel costat d’un gran edifici comercial fins arribar a l’encreuament amb el cardo maximus, punt que indica la proximitat del fòrum. Es veuen també restes d’altres edificacions d’època romana tardana, com una estança, un mausoleu o un dipòsit d’aigua.

L’itinerari inclou la visita a l’exposició permanent Baetulo ciutat romana que recull una àmplia mostra de les peces i materials recuperats al llarg de prop de 90 anys de recerca arqueològica. D’entre les peces exposades destaca l’escultura de la Venus de Badalona, l’herma del déu Bacus, la llàntia en forma de gladiador, les pollegueres de la porta de la muralla de la ciutat o la tabula hospitalis.

A part de l’edifici principal, el Museu compta amb diferents subseus. Situats molt a prop, es poden visitar els espais romans museïtzats de la Casa dels Dofins i la Casa de l’Heura.