El mes de maig de 2016, Ramon Prat Gelpa va donar al Museu de Badalona, set àlbums amb fotografies relacionades amb Badalona. Aquelles fotografies les havia fet el seu pare, de nom també Ramon, un afeccionat a la fotografia i membre de l’Agrupació Excursionista de Badalona.

La majoria són fetes abans de la Guerra Civil i constitueixen una mirada més de la ciutat que s’incorpora a l’important fons fotogràfic que es conserva a l’Arxiu d’Imatges del Museu.

Els àlbums de Ramon Prat tenen una gran virtut que només pot ser agraïda a l’autor. Gairebé totes les fotografies tenen anotada la data en que van ser fetes i, quan es tracta de gent, sovint apareixen els noms anotats al costat.

Una mostra d’aquest fons és l’àlbum que presentem, en aquest cas, amb moltes fotografies de fora de Badalona.

El fons fotogràfic de Francisco Prat