El dia 8 de març és el Dia Internacional de les Dones o Dia de la Dona Treballadora, reconegut per l’Organització de les Nacions Unides (ONU). Aquest dia es commemora la lluita de les dones per la seva participació en l’àmbit laboral i, així, per la independència econòmica. També s’aprofita per reivindicar el feminisme i denunciar el sexisme.

El Museu de Badalona s’adhereix a aquesta celebració i, entre altres accions, publica aquest àlbum que recull diverses fotografies dels fons de l’Arxiu d’Imatges del mateix Museu, en les quals la dona (especialment en l’àmbit del món del treball) és la protagonista. A les fotos es veu com, tot i que sembla que fa pocs anys de la incorporació de la dona al món laboral, hi ha estat vinculada de sempre, sobretot des dels inicis de la industrialització, encara que també a les feines del camp.

Veure l’àlbum

Dia Internacional de la Dona