Títol exposició: 50 ANYS. CAMÍ. ESCULTURES
Dates: del 12 de juliol al 12 de novembre de 2023
Lloc: Museu de Badalona

Horari: de dimarts a dissabte de 10 a 14 h i de 17 a 20 h.

Diumenges i festius de 10 a 14 h.

Agost: de dimarts a diumenge de 10 a 14 h.

Per celebrar el cinquantenari de la dedicació de Camí a l’escultura, el Museu –conjuntament amb la Sala Josep Uclés, del Centre Cultural El Carme- presenta una exposició d’obres seves amb una cronologia que va des del 1973 fins al 2014. En alguns casos, aquestes obres es mostren acompanyades de poemes d’autors que han col·laborat habitualment amb l’artista: J.M. Calleja, Coloma Lleal, Inés Narváez i Màrius Sampere.

L’exposició es presenta en dos àmbits. A la sala d’exposicions de la planta baixa del Museu, hi trobarem un conjunt de peces de format mitjà i petit, així com les maquetes d’algunes obres concebudes per ser grans escultures públiques a l’aire lliure, algunes de les quals són projectes que no es van arribar a realitzar.

A l’espai del Decumanus, al subsòl del Museu, on es conserven les restes d’una part de la ciutat romana de Baetulo propera al fòrum, hi descobrirem una exposició molt menys convencional, en què les escultures de Camí dialoguen amb l’entorn urbà de fa més de 2.000 anys. Arquitectura del segle I dC i escultura dels segles XX i XXI; patrimoni històric i art contemporani contrasten i es complementen per donar-nos una visió singular i excepcional en què les peces i l’entorn s’enriqueixen mútuament.

1 Sala Josep Uclés. Centre Cultural El Carme
2 Sala d’exposicions temporals de la planta baixa del Museu