A la memòria de Rafael Pujals

El passat 12 de juliol, va morir Rafael Pujals i Agustí (Badalona 1943-2021), pintor, dibuixant i destacat aquarel·lista.

Tot i que professionalment es va dedicar a les tasques d’aparellador -va estudiar durant tres anys a l’Escola Superior d’Arquitectura de Barcelona-, va tenir una vida molt activa com a artista: va ser membre de l’Agrupació d’Aquarel·listes de Catalunya, del cercle Artístic de Sant Lluc, i de la Secció de Belles Arts del Museu de Badalona. Va exposar a diferents localitats catalanes i va obtenir diversos premis, sobretot en concursos de pintura ràpida, i també va exercir com a professor de dibuix i pintura.

El Museu de Badalona conserva una sèrie d’obres seves, entre les quals destaca un conjunt que va fer expressament per il·lustrar les termes romanes i els espais circumdants de la ciutat romana de Baetulo.

Dibuix de Rafael Pujals a la portada de la revista Carrer dels Arbres núm. 33, de la primera època. 1983
0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!