Sabeu d’on és aquesta imatge?

El mes passat, el Sr. Miquel Domingo López va donar a l’Arxiu d’Imatges del Museu de Badalona un total d’11 plaques fotogràfiques estereoscòpiques, fetes pel seu pare, amb vistes diverses de la ciutat i del seu entorn.

Una vegada digitalitzades, hem trobat aquesta que ofereix una vista ben desconeguda del que actualment és la plaça de la Plana.

Es tracta d’una fotografia de la qual no podem precisar la data, però és anterior a 1930.

La casa del centre de la imatge és a Cal Corp, la masia que hi havia a la zona de l’actual plaça de la Plana. A aquesta casa hi arriba una conducció d’obra aixecada i sostinguda amb pilones que era el canal per on arribava aigua des del riu Besòs i resseguia el recorregut de la mina. Se sabia que hi havia aquesta conducció però no en teníem cap constància gràfica.

Al fons, a la dreta, s’identifiquen els pisos de “la llum”, el bloc d’habitatges que encara existeix, situat a la cantonada de l’avinguda de Martí Pujol i el carrer d’Ignasi Iglésias.

Museu de Badalona. AI. Col·lecció Miquel Domingo