El darrer dia del mes d’octubre, va fer 150 anys de la inauguració del Teatre Zorrilla, un teatre a la manera italiana, obra del mestre d’obres Jaume Botey Garriga (1841-1934).

La sala va mantenir l’activitat fins a l’any 1970 que va tancar. Aleshores ja feia temps que el cine havia desplaçat el teatre. De fet, el 1905 ja s’hi va passar la primera pel·lícula, però durant molt temps va alternar el cine amb l’activitat teatral.

Com ara, al teatre s’hi entrava pel carrer de Canonge Baranera però al carrer de Mar hi havia una altra entrada que, des de l’any 1954 quan obrí amb el nom de Cine Aya, va ser-ne la principal.

L’Ajuntament el va adquirir l’any 1986 i una intervenció arquitectònica de forta envergadura, va aconseguir de recuperar i posar al dia un teatre del segle XIX que, des d’aleshores és referència en l’activitat cultural i social de la ciutat.

No hi ha gairebé cap fotografia dels primers cent anys d’història del teatre, però en els fons del Museu hem pogut recuperar-ne del moment en què passa a ser de propietat municipal i de les obres de restauració i adequació.

El teatre Zorrilla, 150 anys d'història