Tal dia com avui va néixer Llorenç Brunet

El 14 de setembre de l’any 1873, avui fa exactament 147 anys, va néixer a Badalona el dibuixant i aquarel·lista Llorenç Brunet i Forroll. Malgrat el seu inqüestionable talent i la popularitat que adquirí la seva obra durant les primeres dècades del segle XX, aquest artista badaloní és encara avui poc conegut pel gran públic.

Prolífic dibuixant, format a la Llotja, deixeble d’Eusebi Planas i del litògraf Mercier de París, va aconseguir un gran reconeixement gràcies a les caricatures publicades a les revistes satíriques de l’època, a la seva col·lecció d’exlibris de personatges polítics, a l’important nombre de llibres il·lustrats en què va participar i, també, a les seves aquarel·les. Són igualment molt remarcables els dibuixos i reportatges dels diferents conflictes polítics i bèl·lics que assolaren Europa a l’inici del segle XX, així com de la Guerra Civil Espanyola.

L’any 2018 el Museu va produir una exposició dedicada a aquest artista, que reunia quaranta-set dibuixos originals dels que Brunet va dedicar als conflictes polítics de principi del segle XX i a la I Guerra Mundial, i els va adquirir per incorporar-los al Fons d’Art del Museu.