El Museu commemorarà els 200 anys del naixement d’Evarist Arnús

Amb motiu del bicentenari del naixement del financer Evarist Arnús Ferrer (Barcelona 1820-1890), estretament vinculat a la nostra ciutat, el Museu prepara de cara a la tardor una exposició i un cicle de xerrades.

La seva relació amb Badalona es remunta al 1859, quan començà a fer-hi inversions immobiliàries amb la compra, en subhasta, de part de la finca de Can Solei, que va convertir en residència d’estiueig (l’actual Ca l’Arnús). En aquesta finca hi va rebre, el 1888, la reina regent Maria Cristina i el president del Consell de Ministres, Práxedes Mateo Sagasta, i com a conseqüència d’aquesta visita li va ser atorgat a l’Ajuntament de Badalona el tractament d’Excel·lència.

Personatge molt estimat a la vila, l’any 1884 Arnús va ser nomenat fill adoptiu de Badalona per les obres de filantropia que hi havia dut a terme, i el 1887, amb motiu de la seva onomàstica i com a mostra d’agraïment, el consistori va acordar donar el seu nom al carrer del Pilar on, amb el seu patrocini, s’havia construït l’asil de Sant Andreu (actualment col·legi). L’antic carrer del Pilar és, així, l’actual carrer d’Arnús.

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!