Gaudeix amb nosaltres de les Jornades Europees d’Arqueologia

Enguany volem viure més intensament que mai – malgrat les evidents limitacions que la situació imposa- els tres dies de les Jornades Europees d’Arqueologia (19, 20 i 21 de juny). Ho farem amb diferents propostes que esperem que siguin del vostre interès.

D’una banda, durant els les tres jornades, el Museu es podrà visitar gratuïtament en el seu horari d’obertura habitual: divendres de 10 a 14 h i de 17 a 20 h i dissabte i diumenge de 10 a 14 h.

D’altra banda, compartirem amb vosaltres diferents continguts en línia que us permetran gaudir de l’arqueologia des de qualsevol ordinador o dispositiu mòbil.

Esperem i desitgem que l’any vinent la situació hagi millorat del tot i puguem completar la nostra oferta amb activitats presencials.

Mentre això no arriba, però, que visca l’arqueologia, ni que sigui on-line!

VISITA VIRTUAL AL CONDUCTE D’AIGÜES DE BAETULO

Les arqueòlogues del Museu de Badalona Esther Gurri i Clara Forn ens presenten un dels espais més singulars de tots els conservats de la Badalona romana: el conducte d’aigües del s. I dC. Ens passejarem amb elles – virtualment això sí!- per aquesta magnífica construcció subterrània mentre ens expliquen quin ús tenia, com es va construir i com es va descobrir.

Gaudiu del privilegi de veure un espai que els romans de Baetulo, mai van poder veure!

TALLER VIRTUAL. FEM UN TRES EN RATLLA A LA MANERA ROMANA

Un dels jocs que més agradaven a grans i petits en època romana era el tres en ratlla. L’anomenat popularment, joc del “marro” que tots tenim a casa era el típic passatemps amb el qual s’entretenien i passaven una bona estona. L’Esther Espejo, tècnica del Museu de Badalona, ens ensenya a fer aquest joc de taula a la manera del romans.

UN PROJECTE D’ARQUEOLOGIA EXPERIMENTAL. EL CONSUM DE CARN A L’ÈPOCA ROMANA

El 2017 es va iniciar un projecte d’arqueologia experimental per part d’Albert Massat, doctorand de la UAB, i Clara Forn, del Museu de Badalona, amb la col·laboració del grup de Reconstrucció Històrica de Badalona. Us presentem en què va consistir i les conclusions que vam extreure sobre el processat i el consum de carn a l’època romana, a través de l’experimentació.

SOPA DE LLETRES ARQUEOLÒGICA

Coincidint amb la celebració de les Jornades Europees d’Arqueologia us volem proposar un petit entreteniment dels de tota la vida: una sopa de lletres.

Sou capaços de localitzar 10 CONCEPTES RELACIONATS AMB L’ARQUEOLOGIA en aquest embolic de lletres?

Descarregar la sopa: shorturl.at/adeoQ

Descarregar solucions: shorturl.at/hCGX2