Una peça del Museu en una exposició a Arenys de Mar

El 26 de gener s’inaugura al Museu Marès de la Punta, d’Arenys de Mar, l’exposició Un mar de tul. El ret fi, una punta d’Arenys que es podrà veure a la sala d’exposicions temporals d’aquest museu fins a final de l’any 2020.

El Museu de Badalona col·labora en aquesta mostra cedint una peça del seu fons –MB 17545. Es tracta d’una tovallola de combregar, de 185 x 85 cm. de roba de fil de cotó, amb brodats i amb una punta de ret fi –anomenada, també, punta d’Arenys. Aquesta tovallola es tenia a les cases per quan estant al llit o malalt, alguna persona havia de rebre la comunió o combregar. Aquesta peça, donació de la família Formentí Famadas, formava part de l’aixovar de Concepció Caritg, esposa de qui fou alcalde de Badalona, Martí Pujol.