Un tram de la Via Augusta localitzat a Badalona

Part del jaciment s’incorporarà als espais arqueològics de la ciutat romana de Baetulo

El nou espai arqueològic permetrà explicar 700 anys de la història de Badalona

La construcció d’un edifici d’habitatges al solar situat entre els carrers de Coll i Pujol, Sant Ramon i la plaça de l’Alcalde Xifré, ha posat al descobert un tram de 40 metres de la Via Augusta, una de les més antigues d’Hispània, que connectava les principals ciutats romanes, des de Cadis fins a Narbona, i que va ser la infraestructura que facilità la romanització de la península ibèrica.

La intervenció arqueològica que ha permès la troballa de la via i d’algunes construccions datades entre el segle I aC i el VI dC, ha estat assumida per BeCorp, propietària del solar, i portada a terme per Global Geomàtica sota la direcció de l’arqueòleg Mikel Soberón. El Museu de Badalona i el Servei d’Arqueologia de la Generalitat de Catalunya han supervisat els treballs.

Ens trobem davant d’unes restes que permeten elaborar un discurs sobre l’ocupació humana del territori des del moment fundacional de Baetulo fins a l’antiguitat tardana, quan la ciutat vivia un moment de decadència. Aquest fet -700 anys d’història ininterrompuda- i la singularitat d’algunes troballes justifiquen que una part del solar (180 m2) s’incorpori, en un futur proper, als espais arqueològics gestionats pel Museu de Badalona, gràcies a la cessió que en farà BeCorp.

Per a més informació:

Esther Espejo