Modest Urgell al Museu de Badalona

Enguany es commemora el centenari de la mort de Modest Urgell Inglada (Barcelona 1839-1919), pintor de reconeixement nacional i internacional i, també autor teatral català.

Paisatges, marines i esglésies en atmosferes melancòliques, on els colors i la llum indiquen l’estat d’ànim de l’artista, són els temes principals d’un pintor influït pel romanticisme i per l’obra de Joaquim Vayreda.

El Museu de Badalona conserva dues obres de Modest Urgell. Es tracta de dues pintures a l’oli que van ser adquirides per l’Ajuntament probablement entre 1942 i 1955, a partir de les exposicions locals de Belles Arts que s’organitzaven cada any per estimular el panorama artístic de la ciutat i adquirir peces per al futur Museu (l’actual, fundat el 1955).

Ermita (MB inv. 41) – 74 x 122 cm

Cementiri (MB inv. 2345) – 55,5 x 82 cm