Estendard de la Societat Coral Els Aucellets

La societat coral Els Aucellets va ser fundada el 1924-1925 per un grup d’amics, veïns de la riera de Sant Joan. Com ja era habitual en aquell moment, també era una entitat cultural i recreativa que congregava tot el veïnat de la zona en els actes que organitzava.

Durant els anys quaranta i cinquanta, a la seu dels Aucellets (de fet, a la seu de Los Pajaritos, ja que el franquisme va obligar a la castellanització del nom de l’entitat) hi hagué una intensa activitat que anava més enllà dels concerts a càrrec del cor. Així, la coral organitzava excursions, campionats de ping-pong i també d’escacs; balls, revetlles, etc.

L’entitat va perdurar fins a la dècada de 1990, però a la pràctica, ja feia més de vint anys que de mica en mica s’anava esllanguint.

Ramon Queralt va fer donació d’aquest estendard i, també, de les 12 medalles que es conservaven de cantades i actes diversos en què la coral havia participat. Es tracta, majoritàriament, de medalles de la dècada dels anys cinquanta (inv. MB 9886 a 9897).

A més, el 2011, Joan de Escalada va donar una corbata de l’estendard de l’any 1931. També va donar tres quadres commemoratius de l’entitat: un de l’any 1929, un quadre d’honor de la biblioteca de la societat coral amb la relació de totes les persones cooperadores que havien fet donació de llibres (inv. MB 14653); un altre de l’any 1930, amb la fotografia individual de tots els membres de l’entitat (inv. MB 14654), i un tercer, del 1950, que és un quadre d’honor fet amb motiu del 25è aniversari de la societat coral (inv. MB 14652).

Estendard de la Societat Corals Els Aucellets. 1925. Teixit de seda amb brodats i passamaneria
125 x 74 cm. Inv. MB 9695. Donació de Ramon Queralt García (any 2006)

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!